Tieners in de Gemeente

In deze gemeente is er ook een groepje tieners, in de leeftijd van 11 tot 15 jaar. Wanneer ze 16 zijn geworden, behoren ze tot de jongeren van de gemeente. Aan de tieners wordt onderwijs gegeven met behulp van verschillende soorten lesstof. Daarnaast worden er christelijke dvd’s vertoond.

Tieners krijgen hun eigen lesAls tienerleiding vinden wij het belangrijk om te communiceren in een taal die de tieners spreken en begrijpen!

Daarnaast leven we in een tijd, waarin de invloed van de wereld ingrijpend aanwezig is. Het onderwijs is daarom uitdrukkelijk gebaseerd op Gods woord, de Bijbel. We maken gebruik van de parallel bijbel; de Statenvertaling en Het Boek gezamenlijk. Het Woord en de Heilige Geest vormen de basis van ons onderwijs; de Geest verheldert het Woord en maakt het levend .

Ons verlangen is, dat de tieners het geloof persoonlijk gaan beleven en een diepgaande geloofsovertuiging ontwikkelen. Gods Heilige Geest zal zich nooit opdringen, maar als wij ervoor open staan om Zijn wil te doen én dat doen omdat we Hem Zelf willen toelaten, dan zal Hij zich aan ons openbaren. Ook zal er een goede band ontstaan tussen ons en de Here God.
De liefde van God is zo groot, maar je dient er wel voor open te staan!

Jezus leeft!Tot slot willen we de filmavonden noemen en de ‘Ieder heeft Iets’ diensten op zondagmorgen, waarin de tieners een eigen inbreng hebben. Bijvoorbeeld door het voordragen van gedichten en/of door dans, zang en muziek. Graag willen we de tieners helpen bij het ontwikkelen van hun talenten, door samen te bidden en elkaar te bemoedigen.

Video’tje: {youtube}TSnRG6-9A3Q|580|360|0{/youtube}

Author Description

Remco

Remco